Lördag 07:44

Godtermorgen!
Har inte skrivit på ett tag har inte riktigt energi över, det är så mycket annat roligt som tar tid nu på sommarn. Nästa vecka börjar jag på VC, det ska bli roligt och spännande. Var där igår och kollade läget lite. Alla är så himla trevliga där, trodde det skulle vara hårdare klimat och dom har fått så mycket kritik. Men det är ju bristen på Läkare som gör allting, Sköterskorna tycker också att telefonsystemet är dåligt men det är så mycket som är styrt uppifrån. Det är dock bra att det blir en del privata vårdcentraler runt om så dom får lite konkurrans så alla får tänka över och verkligen värna om patienterna och inte ta dom för givet.

Elliot sitter här brevid och har plockat fram gips pyssel grejer-frågar om han kan äta det??
Härom kvällen hände nåt äckligt, Elliot ligger i sin säng och ska lägga sig, oftast lägger han sig själv och jag går ner. Men som tur var, var jag kvar där uppe. Hör hur han skippar efter andan, hostar och nästan kvävs. Jag springer in och förstår att han satt nåt i halsen, vänder han upp och ner och stoppar in fingret i munnen på honom, antingen petar jag det längre ner eller får ut det??, får tag i två kronor som han stoppat i munnen, han hostar och spyr och har väldans ont i halsen efter mitt gröpande. Ussch, vad hemskt och vilken tur att jag var där uppe, han kunde ju inte skrika eller säga nåt! Det är första gången han stoppat nåt i munnen så, trodde den fasen var förbi han är ju ändå tre.

Hade bestämt att jag skulle ut och springa idag men det är ju så tråkigt väder, får se om jag tar mig samman.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0